...


Bir web sitesinin ziyaretçileri çekebilmesi için arama motorundaki arama sonuçlarında ilk sıralarda yer alması gerekir. Arama motorundaki bu görünürlüğü elde etmek ve kalıcı hale getirmek içinse doğru bir SEO çalışması yapılması gerekiyor. Kişisel blog sayfalarının, web sitelerinin ya da sosyal medya hesaplarının arama sonuçlarında üst sıralarda yer alması amacıyla ya da kurumsal bir amaç doğrultusunda şirket bilinirliğinin artması için doğrudan hedef kitleye yönelik SEO çalışmaları yapılabiliyor.

SEO çalışması sırasında hatalar yapmak, web sitesi için hiçbir SEO ayarı yapmamakla aynı sonucu verir. SEO potansiyelini üst seviyelere çıkarmak için aşağıdaki 8 öneriyi bir kenara not almanızda fayda var. SEO’ya odaklanıldığında 8 hata uyarısını olumluya çevirerek, SEO çalışması sırasında uymanız gereken temel kuralları da öğrenmiş olursunuz.

Yanlış anahtar kelimeler seçmek

Web sitenizin sıralaması için anahtar kelimelerinizi belirlediniz. Fakat doğru olanları mı seçtiniz? Ürün ve hizmetlerinizi emin bir şekilde tanımlasanız da potansiyel müşterilere hitap edebilmek için hangi kelimeleri kullanacağınızı bilmek önemlidir. Bazen doğru olduğunu düşündüğünüz terimler, başkaları için tamamen farklı bir şey ifade edebilir ya da çok genel olabilir. Bu nedenle optimizasyona başlamadan önce arka planda yapılması gereken analizleri dikkatle yapmak gerekir. Google AdWords KeywordPlanner, Google Trends, SEMrush and Moz Keyword Explorer gibi anahtar kelime analizi yapılabilen araçlar, hedef anahtar kelimeleri bulmanızda yardımcı olacaktır.

Siteyi anahtar kelimelerle doldurmak

Hedef anahtar kelimeleri, içeriğin her cümlesinde kullanmanın sizi üst sıralara çıkarabileceğini düşünüyorsanız yanılıyorusnuz. Anahtar kelimelerin sık sık kullanılması, arama motorları tarafından spam olarak kaydedilir ve bu da SEO performansını olumsuz yönde etkiler. Bu tür bir çalışma arama motoru tarafından doğal olarak karşılanmaz..

Anahtar kelimelerle ilgili olmayan bir içerik oluşturmak

SEO çalışmasında karşılaşılan bir başka sorun, anahtar kelimelerle ilgili olmayan bir içerik üretmektir. Google gibi arama motorları kullanıcılarına, kullanılan arama terimleri için en uygun içeriği sunmak istemektedir. İçerik kullanıcı ihtiyaçlarına cevap vermezse, bu durum arama motoru tarafından iyi derecelendirilmez. Birinci hedef her zaman hedef kitlenin sorularına ve ihtiyaçlarına tam olarak uygun içerik üretmek olmalıdır. Bundan sonra arama motorları, içeriğin optimize edilen anahtar kelimeyle eşleşip eşleşmediğini izler.

Özgün olmayan içerik yayınlamak

Bu madde aynı zamanda “kalitesiz içerik” olarak da tanımlanabilir. Günümüzde yaygın olan “metin kopyalama”, arama motorları tarafından cezalandırılan bir uygulamadır. İçeriğin kopya olması, Google tarafından spam olarak değerlendiriliyor. Sürekli kendini yineleyen ifadeler yerine, orijinal ve anlamlı metinler üretmeye yatırım yapılması gerekiyor.

Başlık etiketlerini ve meta açıklamalarını kullanmamak veya yanlış kullanmak

Makalenizin hedef anahtar kelimelerini ekledikten sonra, içeriğin optimizasyon işlemi bitmiş sayılmaz. SEO’nun önemli unsurlarından biri de başlık etiketleri ve meta açıklamalarıdır. Meta Title, SEO başlığı; meta açıklaması ise sayfa hakkında kısa açıklama anlamına gelir ve bunları atlamak, içeriğin Google tarafından anlaşılmasını engeller. Bu optimizasyon faktörleri, arama motorları tarafından web siteniz taranırken dikkate alınır ve eğer SEO başlığı, meta açıklaması doğru yapıldıysa içeriğin trafiği olumlu yönde etkilenir.

Hızlı ve mobil dostu bir deneyime yatırım yapmamak

SEO sadece içerik ve anahtar kelimelerle ilgili değildir. Web sitesinin kalitesi, özellikle kullanıcıların en çok tercih ettiği mobil cihazlardaki performansları ile ilgilidir. Google ve diğer arama motorları, web sitesinin mobil uyumlu olup olmadığını görebilir. Hedef kitle için sorunsuz bir mobil deneyim düşünülmediyse, arama motorlarındaki performansınız düşecektir.

Sosyal medya etkileşimlerini kullanmamak

Arama motoru optimizasyonunda başarılı olmanızı sağlacak unsurlardan biri de sosyal medyayı doğru kullanmaktır. İçeriği sosyal medyada paylaşırken başlıca hedeflerden biri influencer diye tabir edilen önemli bir etkiye sahip kullanıcıların ilgisini çekmektir. İçeriğin sosyal medyada daha fazla kişi tarafından paylaşılması sayesinde hem SEO çalışması hem de hedef kitleyle iletişim için önemli bir avantaj sağlanır.

Analizleri takip etmeyi unutmak

Arama motorlarına yönelik optimizasyon çalışmalarının işe yarayıp yaramadığını öğrenmenin tek yolu ilerlemeleri izlemek yani analizler yapmaktır. Birçok içerik pazarlama uzmanı bu takibi yapmaz ancak bu ciddi bir hatadır. Optimizasyonunuzu düzenli olarak incelemek gerekir. Google Analytics ve Google Web Yöneticisi Araçları, web sitesinin performansını ölçmek ve toplamak için kullanılabilen en önemli araçlardan sadece ikisidir. Bu iki araç yardımıyla optimizasyonunuzun farklı içerik türleri açısından nasıl çalıştığı ve deneyimlenen çeşitli stratejilerin nasıl kullanıldığı görülebilmektedir.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) günümüzde içerik pazarlama stratejilerinin en önemli parçası olduğu unutmayın. Arama motoru optimizasyonu ve SEO uyumlu içerik üretmek konusunda yazılarımızı blogumuzdan takip edebilirsiniz.


Profesyonel bir SEO çalışması ile websitenizin ziyaretçilerini ve satışlarınızı artırabilirsiniz.

SEO HİZMETLERİMİZ HAKKINDA BİLGİ ALIN

SEO HİZMETLERİMİZ HAKKINDA BİLGİ ALIN